Varumärke
Absolut Company satsar inhouse – Mitte Blomqvist bakom kreativa rodret
Publicerad: 29 januari 2021, 14:15
The Absolut Companys globala kreativa chef Tad Greenough och inhousebyråns nytillträdda creative director Mitte Blomqvist.
The Absolut Company blir nästa företag att satsa på en kreativ inhouseavdelning. Tad Greenough, global kreativ chef, säger dock att det inte har med kostnadsbesparingar att göra. I stället vill de sätta tydligare kreativa ramar för vad varumärket står för.
En av de senaste årens absolut starkaste trender är att allt fler annonsörer bygger ut sina inhousebyråer. De bakomliggande faktorerna är dels kostnadseffektivitet, ökade krav på snabbhet och en djupare
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.