Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Acne bakom lanseringen av Kenzas nya märke

Publicerad: 15 december 2021, 13:47

I går lanserades Kenzas hårvårdsmärket The Every. Bakom varumärkets lansering ligger Acne.


Ämnen i artikeln:

Kenza ZouitenAcne

– Bolag inom skönhet och livsstil verkar på en extremt konkurrensutsatt marknad, där varumärket alltsomoftast blir utslagsgivande. Därför ser vi att vår erfarenhet och upparbetad kunskap inom dessa segment kan hjälpa varumärken att bygga upp en stark position, säger Johan Bello på Acne.

Arbetet med The Every har bestått av strategisk positionering och design, men även produktdesign, look & feel och namngivning av varumärket.

– Ett utmärkande visuellt språk skapades genom att vrida på den konventionella estetik vi ofta ser inom beauty-segmentet. Med en traditionell typografi i överdimensionerad applicering, utan hierarkier, skapas en friktion och en igenkännande tydlighet, säger Ramiro Oblitas, creative director på Acne, i ett pressmeddelande.

I pressmeddelandet säger man att arbetet pågått under en lång tid, och att det förhoppningsvis är startskottet för många produkter framåt.

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

Kenza ZouitenAcne

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.