Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Varumärke
Publicerad: 26 oktober 2021, 09:14
Alecta Fastigheter är försäkringsbolaget Alectas fastighetsbolag, som har en portfölj värd 45 miljarder. Nu har man fått en ny varumärkesidentitet.
Alecta Fastigheters identitet utgår från värdeordet ”lyftkraft” och har tagits fram tillsammans med byrån Identity Works.
– Vi har stora ambitioner och en spännande tillväxtresa framför oss. Vi drivs av en passion av att lyfta människor, verksamheter och platser. Begreppet ”lyftkraft” ska genomsyra allt vi gör, vårt varumärke och vår kommunikation, säger Cecilia Österholm, som är marknads- och kommunikationschef på Alecta Fastigheter.
Bolaget kommer börja förvalta fastigheter i oktober och det är i samband med det som varumärket lanseras mot marknaden. Alecta Fastigheter har en portfölj värd omkring 45 miljarder kronor i åtta olika städer, bland annat ingår Signalfabriken och Ellery Beach House.
– Vår ambition är att skapa ett långsiktigt hållbart varumärke som blir en frisk fläkt i fastighetsbranschen. Utmaningen har varit att balansera Alecta Fastigheters storlek och styrka som fastighetsbolag med viljan att utveckla och förändra, säger Marie Rudolphie, kundansvarig på Identity Works.
Alecta Fastigheter
Marknads- och kommunikationschef: Cecilia Österholm
Projektledare: Josefine Fors
Identity Works
Kundansvarig: Marie Rudolphie
Design Director: Nikolaj Kledzik
Projektledare: Linda Redig
Designer: Rasmus Kellerman
Kommunikation/Copy: Johanna Reis