onsdag7 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Amazon ökar mest i prisvärdhet i Sverige – här är nyckeln till framgång

Publicerad: 10 maj 2023, 11:55

Foto: TT Nyhetsbyrån / Getty / Pressbild

Amazon äger prisvärdhetsrankingen. Det visar siffror som analysföretaget Xtreme tagit fram åt Resumé. E-handelsjätten plockar hem hela tre positioner bland varumärken som kvalar in på topp fem-listan. Här är deras strategier – och hela listan på de 50 varumärken som ökat allra mest i prisvärdhet under lågkonjunkturen.

Ämnen i artikeln:

AmazonE-handelVarumärkesstrategiMarknadsföringEkonomi

Joakim Wedholm

joakim.wedholm@resume.se


Sedan den amerikanska e-handelsjätten Amazon har sakta men säkert erövrat en stor del av världen sedan bolaget grundades av Jeff Bezos 1994. Först slog de sig in i den amerikanska

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev