Varumärke
Amazon ökar mest i prisvärdhet i Sverige – här är nyckeln till framgång
Publicerad: 10 maj 2023, 11:55
Foto: TT Nyhetsbyrån / Getty / Pressbild
Amazon äger prisvärdhetsrankingen. Det visar siffror som analysföretaget Xtreme tagit fram åt Resumé. E-handelsjätten plockar hem hela tre positioner bland varumärken som kvalar in på topp fem-listan. Här är deras strategier – och hela listan på de 50 varumärken som ökat allra mest i prisvärdhet under lågkonjunkturen.
Sedan den amerikanska e-handelsjätten Amazon har sakta men säkert erövrat en stor del av världen sedan bolaget grundades av Jeff Bezos 1994. Först slog de sig in i den amerikanska
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.