Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag06.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Varumärke

Arla i klinch med Konsumentverket: ”Konsumenten förstår netto noll”

Publicerad: 13 april 2021, 13:35

Arla började använda begreppet ”Netto noll klimatavtryck” september 2019.

I ett nytt PM lyfter Konsumentverket särskilt fram begreppet ”netto noll” som vilseledande enligt rådande lagstiftning. Ändå anser Arla att det är tydligt för konsumenten. Till skillnad från SAS, Skanska och TUI kommer de med anledning av PM:et inte se över hur de uttrycker sig i sin hållbarhetskommunikation.


Ämnen i artikeln:

HållbarhetSASSkanskaArlaTUIKonsumentverket

Förra veckan publicerade Konsumentverket en ny rapport om miljöpåståenden i marknadsföring. Myndigheten har flera gånger tidigare kritiserat enskilda fall, men i den nya rapporten presenterar de en bredare genomgång av

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.