lördag23 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Arlas hållbarhetschef om KO-stämningen: ”Den här frågan är större än Arla”

Publicerad: 11 november 2021, 12:34

Victoria Olsson, hållbarhetschef på Arla Foods. Foto: Gabriel Liljevall

Konsumentombudsmannen stämmer Arla för hållbarhetskommunikationen ”Netto noll”, som man anser vara vilseledande gentemot konsumenterna. Arla välkomnar en rättslig praxis, men anser inte att man brister i tydligheten. Det säger Arlas hållbarhetschef till Resumé.

Ämnen i artikeln:

Arla FoodsVarumärkeVarumärkenHållbarhetMiljö

Alicia Price

alicia.price@resume.se


I morse meddelades stämningsansökan till Patent- och Marknadsdomstolen av Arlas produktmärkning ”Netto noll”. Arla välkomnar en rättslig prövning för att skapa tydlighet i branschen kring vad som gäller för hållbarhetsmärkningar,

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev