Varumärke
Arlas hållbarhetschef om KO-stämningen: ”Den här frågan är större än Arla”
Publicerad: 11 november 2021, 12:34
Victoria Olsson, hållbarhetschef på Arla Foods. Foto: Gabriel Liljevall
Konsumentombudsmannen stämmer Arla för hållbarhetskommunikationen ”Netto noll”, som man anser vara vilseledande gentemot konsumenterna. Arla välkomnar en rättslig praxis, men anser inte att man brister i tydligheten. Det säger Arlas hållbarhetschef till Resumé.
I morse meddelades stämningsansökan till Patent- och Marknadsdomstolen av Arlas produktmärkning ”Netto noll”. Arla välkomnar en rättslig prövning för att skapa tydlighet i branschen kring vad som gäller för hållbarhetsmärkningar,
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.