Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Arlas hållbarhetschef om KO-stämningen: ”Den här frågan är större än Arla”

Publicerad: 11 november 2021, 12:34

Victoria Olsson, hållbarhetschef på Arla Foods.

Foto: Gabriel Liljevall

Konsumentombudsmannen stämmer Arla för hållbarhetskommunikationen ”Netto noll”, som man anser vara vilseledande gentemot konsumenterna. Arla välkomnar en rättslig praxis, men anser inte att man brister i tydligheten. Det säger Arlas hållbarhetschef till Resumé.


Ämnen i artikeln:

ArlaHållbarhetHållbarhetsmärkningarMiljöKonsumentombudsmannen

I morse meddelades stämningsansökan till Patent- och Marknadsdomstolen av Arlas produktmärkning ”Netto noll”. Arla välkomnar en rättslig prövning för att skapa tydlighet i branschen kring vad som gäller för hållbarhetsmärkningar,

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.