Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Varumärke
Publicerad: 17 november 2021, 09:47
Arla skapar en helt ny roll: VP Marknadsdirektör, som kommer ansvara för bland annat inhouse-byrån.
Ämnen i artikeln:
ArlaArla är Sveriges största livsmedelsföretag och presenterade i förra veckan en ny femårsstrategi, som bland annat innehåller mål om hållbar mejeriproduktion. Samtidigt har man nyligen blivit stämda av Konsumentombudsmannen för sin hållbarhetsmärkning ”Netto noll”.
Till den nya rollen värvas Matthew Walker, som i nuläget arbetar som senior director på Arlas globala varumärke. Han har varit på Arla i tio år, varav fem i Storbritannien.
Under Matthew Walker kommer en ledningsgrupp att ansvara för en rad viktiga funktioner, så som varumärkesansvar för Arla och hållbarhetsagendan, inhouse-byrån The Barn och digital- samt mediaköp.
– Att bygga tillit, innovation och leverera på de fantastiska varumärken som svenskarna älskar är mitt mål, säger Matthew Walker i ett pressutskick.
LÄS MER: Arlas hållbarhetschef om KO-stämningen: ”Den här frågan är större än Arla”
Ämnen i artikeln:
Arla