Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Avbröt samarbetet – anklagas för att kopiera produkten: "Lägger stora resurser på att svartmåla oss"

Publicerad: 17 februari 2021, 12:46

Från vänster: Truls Christenson, medgrundare och Stina Mander, vd på Rscued. Till höger syns Elin Simmesgård, marknads- och hållbarhetsansvarig på Clean drink.

Foto: Montage/Press

Dryckestillverkaren Clean drink sade upp avtalet med livsmedelsbolaget Rscued för att dra ner på kostnaderna. Fyra månader lanserar de en ny dryck – som ser mer eller mindre ut som den förra. Nu är parterna oense om vad som är en kopia, och vad som är en helt ny produkt.


Ämnen i artikeln:

Varumärke

Både innehållsmässigt och utseendemässigt påminner produkterna om varandra. Färgen, typsnittet för smaken, textplacering och illustrationen är densamma liksom konceptet. Medan den första drycken marknadsförts som funktionsdryck på räddade äpplen marknadsförs

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Varumärke

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.