Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Varumärke
Publicerad: 17 februari 2021, 12:46
Från vänster: Truls Christenson, medgrundare och Stina Mander, vd på Rscued. Till höger syns Elin Simmesgård, marknads- och hållbarhetsansvarig på Clean drink.
Foto: Montage/Press
Dryckestillverkaren Clean drink sade upp avtalet med livsmedelsbolaget Rscued för att dra ner på kostnaderna. Fyra månader lanserar de en ny dryck – som ser mer eller mindre ut som den förra. Nu är parterna oense om vad som är en kopia, och vad som är en helt ny produkt.
Ämnen i artikeln:
VarumärkeBåde innehållsmässigt och utseendemässigt påminner produkterna om varandra. Färgen, typsnittet för smaken, textplacering och illustrationen är densamma liksom konceptet. Medan den första drycken marknadsförts som funktionsdryck på räddade äpplen marknadsförs
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.
Ämnen i artikeln:
Varumärke