tisdag21 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Branschens ris och ros till Frölundas logga: ”Struntar i arvet – gå tillbaka till ritbordet”

Publicerad: 3 februari 2022, 15:05

UPPDATERAD. Frölundas nya klubbmärke rörde upp starka känslor i Hockeysverige. Flera formgivare som Resumé pratar med anser att klubben borde tagit större hänsyn till historien. ”Ett så stort ingrepp i varumärket kräver enorm tydlighet och öppenhet mot fansen”, säger Perniclas Bedow.

Ämnen i artikeln:

DesignArt DirectorFrölunda HCLogotypNyheterToppnyheter

Andreas Rågsjö Thorell

andreas.thorell@resume.se


Uppdaterad text 220204: Efter publicering av den här artikeln har Mats Grauers meddelat att klubben skrotar klubbmärket.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i coffeetable format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev