Varumärke
Branschens ris och ros till Frölundas logga: ”Struntar i arvet – gå tillbaka till ritbordet”
Publicerad: 3 februari 2022, 15:05
UPPDATERAD. Frölundas nya klubbmärke rörde upp starka känslor i Hockeysverige. Flera formgivare som Resumé pratar med anser att klubben borde tagit större hänsyn till historien. ”Ett så stort ingrepp i varumärket kräver enorm tydlighet och öppenhet mot fansen”, säger Perniclas Bedow.
Uppdaterad text 220204: Efter publicering av den här artikeln har Mats Grauers meddelat att klubben skrotar klubbmärket.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.