Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Breakit i ny design av Bedow – fart genom hela identiteten

Publicerad: 4 november 2022, 09:30

Breakit har sedan starten 2015 etablerat sig som den primära nyhetskanalen för det nya näringslivet. Nu lanseras en ny varumärkesidentitet med hjälp från varumärkesstudion Bedow, som tagit fram ett nytt designsystem under parollen ”First with the Latest for Leading Changemakers”.

Ämnen i artikeln:

VarumärkeNyheterBreakitBedow

Stina Eriksson

s.eriksson.resume@resume.se


Breakit stod inför utmaningen att identifiera och visualisera sin varumärkesberättelse och tog hjälp av Bedow för att visa på fart genom hela identiteten.

– Breakits kärna ligger i att de är snabba, de är först med de senaste inom tech och innovation. Medan andra aktörer rapporterar om gårdagen är Breakit redan på väg mot nästa nyhet. Detta blev fundamentet för hela arbetet av den nya fartfyllda identiteten, säger Victoria Englund, designer på Bedow.

När den nya bakåtlutade logotypen kombineras med produktnamnen skapas formen av en pil.

Det nya designsystemet bygger på framåtsträvande som symboliseras av ett pilelement som genomsyrar hela identiteten. Olika utsnitt av pilens form tar plats på en rad appliceringar över nyhetssajten såväl som på sociala medier. 

Även logotypen har uppdaterats och gått från framåtlutad till bakåtlutad typografi – och när den kombineras med de framåtlutade produktnamnen skapas formen av en pil.

– Det känns fantastiskt att få lansera den nya identiteten som så väl låter Breakits personlighet komma fram. Bedow har hjälpt oss ta fram ett tydligt och lekfullt uttryck som vi ser fram emot ska genomsyra Breakits verksamhet framöver, säger Camilla Bergman, vd på Breakit.

Den nya identiteten syns på samtliga av Breakits kanaler.

 

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev