Varumärke
C More skrotas som varumärke – så mycket har man lagt på reklam
Publicerad: 26 april 2023, 12:20
Stora summor har lagts på reklam för varumärket C More under åren.
Foto: Getty Images / Ulf Palm/TT
C More kommer fasas ut när streamingtjänsten slås samman med TV4 Play. Så sent som förra året gjordes varumärket om – och medieinvesteringen under året uppgick till över 100 miljoner kronor. Resumé har tagit reda på hur stora investeringar som gjorts i reklam för varumärket sedan 2010 till idag.
Under tisdagen stod det klart att C More läggs ner. Efter sommaren ska streamingtjänsten slås samman med TV4 Play, men något exakt datum är inte kommunicerat. Efter sammanslagningen kommer plattformen
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.