måndag5 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

C More skrotas som varumärke – så mycket har man lagt på reklam

Publicerad: 26 april 2023, 12:20

Stora summor har lagts på reklam för varumärket C More under åren.

Foto: Getty Images / Ulf Palm/TT

C More kommer fasas ut när streamingtjänsten slås samman med TV4 Play. Så sent som förra året gjordes varumärket om – och medieinvesteringen under året uppgick till över 100 miljoner kronor. Resumé har tagit reda på hur stora investeringar som gjorts i reklam för varumärket sedan 2010 till idag.

Ämnen i artikeln:

C MoreTeliaTV4 PlayMediebranschenReklam

Amanda Törner

amanda.torner@resume.se


Under tisdagen stod det klart att C More läggs ner. Efter sommaren ska streamingtjänsten slås samman med TV4 Play, men något exakt datum är inte kommunicerat. Efter sammanslagningen kommer plattformen

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev