Varumärke
Chimi öppnar i Paris – här är nycklarna för att varumärket ska lyckas bli ett internationellt modehus
Publicerad: 24 februari 2023, 13:00
”Alla lyckade Chimi-idéer innehåller någon form av överraskningsmoment”, säger Sebastian Brännén, brand creative director på Chimi. Foto: Pressbild
Otippade samarbeten och uppmärksamhet från stjärnor som The Weeknd och Kendall Jenner har gett eyewear-bolaget Chimi en ”it”-status. Varumärket har haft en kraftig tillväxt sedan starten 2016. Nu väntar en internationell satsning där första steget blir öppningen av en butik i Paris. Brand creative director Sebastian Brännén berättar om strategin för framtiden, där kommunikationen spelar en nyckelroll.
Ämnen i artikeln:
IntervjuToppnyheterChimiVarumärkeVarumärkenMarknadsstrategiStrategiModeVarumärkesstrategiI Chimis futuristiskt inredda butik på Kungsgatan i hjärtat av Stockholm hänger bolagets första klädkollektion längs en av väggarna. Den har lanserats några veckor tidigare och beskrivs som en ”skräddad
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.