lördag3 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Chimi öppnar i Paris – här är nycklarna för att varumärket ska lyckas bli ett internationellt modehus

Publicerad: 24 februari 2023, 13:00

”Alla lyckade Chimi-idéer innehåller någon form av överraskningsmoment”, säger Sebastian Brännén, brand creative director på Chimi. Foto: Pressbild

Otippade samarbeten och uppmärksamhet från stjärnor som The Weeknd och Kendall Jenner har gett eyewear-bolaget Chimi en ”it”-status. Varumärket har haft en kraftig tillväxt sedan starten 2016. Nu väntar en internationell satsning där första steget blir öppningen av en butik i Paris. Brand creative director Sebastian Brännén berättar om strategin för framtiden, där kommunikationen spelar en nyckelroll.

Ämnen i artikeln:

IntervjuToppnyheterChimiVarumärkeVarumärkenMarknadsstrategiStrategiModeVarumärkesstrategi

Amanda Törner

amanda.torner@resume.se


I Chimis futuristiskt inredda butik på Kungsgatan i hjärtat av Stockholm hänger bolagets första klädkollektion längs en av väggarna. Den har lanserats några veckor tidigare och beskrivs som en ”skräddad

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev