Varumärke
Chimi öppnar i Paris – här är nycklarna för att varumärket ska lyckas bli ett internationellt modehus
Publicerad: 24 februari 2023, 13:00
”Alla lyckade Chimi-idéer innehåller någon form av överraskningsmoment”, säger Sebastian Brännén, brand creative director på Chimi.
Foto: Pressbild
Otippade samarbeten och uppmärksamhet från stjärnor som The Weeknd och Kendall Jenner har gett eyewear-bolaget Chimi en ”it”-status. Varumärket har haft en kraftig tillväxt sedan starten 2016. Nu väntar en internationell satsning där första steget blir öppningen av en butik i Paris. Brand creative director Sebastian Brännén berättar om strategin för framtiden, där kommunikationen spelar en nyckelroll.
I Chimis futuristiskt inredda butik på Kungsgatan i hjärtat av Stockholm hänger bolagets första klädkollektion längs en av väggarna. Den har lanserats några veckor tidigare och beskrivs som en ”skräddad
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.