torsdag30 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Chimi öppnar i Paris – här är nycklarna för att varumärket ska lyckas bli ett internationellt modehus

Publicerad: 24 februari 2023, 13:00

”Alla lyckade Chimi-idéer innehåller någon form av överraskningsmoment”, säger Sebastian Brännén, brand creative director på Chimi.

Foto: Pressbild

Otippade samarbeten och uppmärksamhet från stjärnor som The Weeknd och Kendall Jenner har gett eyewear-bolaget Chimi en ”it”-status. Varumärket har haft en kraftig tillväxt sedan starten 2016. Nu väntar en internationell satsning där första steget blir öppningen av en butik i Paris. Brand creative director Sebastian Brännén berättar om strategin för framtiden, där kommunikationen spelar en nyckelroll.

Ämnen i artikeln:

ChimiMarknadsstrategiModeIntervjuVarumärkesstrategiVarumärkeToppnyheter

Amanda Törner

amanda.torner@resume.se


I Chimis futuristiskt inredda butik på Kungsgatan i hjärtat av Stockholm hänger bolagets första klädkollektion längs en av väggarna. Den har lanserats några veckor tidigare och beskrivs som en ”skräddad

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i coffeetable format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev