Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag17.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Varumärke

Consid-ägda Paradigm bakom Wallenstams nya identitet

Publicerad: 26 November 2019, 10:25

Wallenstam har fått en ny logga.

Foto: Pressbild

Consid-ägda varumärkesbyrån Paradigm har gjort om Wallenstams visuella identitet och uppdaterat logotypen med myran – som varit en del av fastighetsbolagets varumärke sedan 50-talet.


Ämnen i artikeln:

LogotypConsidWallenstam

Fastighetsbolaget Wallenstam utvecklar i dag nya typer av boenden, kommersiella lokaler och allt fler tjänster. Detta vill bolaget nu spegla i hur man ser ut och upplevs i sitt grafiska uttryck. Paradigm, som är en del av it-bolaget Consids strategiska erbjudande, fick i uppdrag att göra om den visuella identiteten och uppdatera logotypen med myran. 

LÄS MER: ”Consid köper varumärkesbyrån Paradigm” 

Myran som symbol har varit en del av Wallenstams logotyp och varumärke sedan 1950- talet och ska symbolisera bland annat samarbete, uthållighet, styrka och konsten att bygga flerfamiljshus på noga utvalda ställen. 

– Att få Wallenstam som kund är förstås ett riktigt privilegium. Det är ett företag där tradition möter ett starkt innovativt driv, vilket ger grund för en intressant visuell spännvidd. Samtidigt finns det tydliga värderingar i företaget vilka varit viktiga ledstjärnor för oss i vårt designarbete. Och självklart är det med stor respekt som vi närmat oss uppgiften att göra om en så välkänd symbol som myran, säger Cecilia Hellichius, kundansvarig på Paradigm, i ett pressmeddelande. 

Den nya logotypen finns i två olika versioner och kombineras med färger i djupa kulörer och accentfärger. Den nya färgpaletten är inspirerad av den ”livfulla, pulserande stad” som Wallenstam är med och utvecklar. 

Moa Brimse, art director på Paradigm, kommenterar:

– Färgpaletten är baserad på kontrasterna mellan inne och ute; det varma, ombonade hemmet och omgivningens grönska och gator. Lugn möter energi. Vi har också försökt fånga och återge bredden i Wallenstam, från det exklusiva och klassiska till det naturnära.

Wallenstams gamla logotyp:

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Ämnen i artikeln:

LogotypConsidWallenstam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.