Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Dags att kasta loss igen – så gjorde Mardi Gras kommunikation för ett 280 år gammalt skepp

Publicerad: 27 maj 2022, 11:06

Foto: Robin Aron

Ostindiefararen Götheborg ska återigen ge sig ut på världshaven, sjutton år efter senaste seglatsen. Inför avresan har Mardi Gras gjort en ordentlig uppdatering av kommunikationen och den visuella identiteten, och dessutom förberett fysiska utställningar för varje stopp på resan. ”Det här är ett jobb man får ta sig an med ett stort mått ödmjukhet”, säger strategiska projektledaren Henrik Björklund.


Ämnen i artikeln:

VarumärkeVisuelltGöteborgToppnyheter

Wi hade klockan 10 Wingö bak å sidan, och awancerade under Lotzens anförande, med fogelig wind och wackert klart wäder inom Skären, tils 1/4dels mil när Ny Elfsborgs fästening, hwarest Skieppet med beslagit storsegel, stötte på en mitt i fahrwattnet och 14 foot under watnet liggande klippa, den Lotzarne kalla Knipla börö; Stöten war så hård, att föreskieppet som hade råkat klippan lyfta sig 4 1/2 foot utpå watnet och som det efter all apparence fådt håhl på sidan.
– ur kapten Erik Moréens sjöförklaring, 12 september 1745.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.