Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Därför skrotar SAS ”We are travelers” – så ska nya konceptet ta flygbolaget genom krisen

Publicerad: 19 september 2022, 13:15

(t.h.) ”Journeys that matter” ska lyfta SAS betydelse för en bred målgrupp. (t.v.) Karin Nyman (kommunikationsdirektör SAS) och Jenny Kaiser (vd Åkestam Holst.

Att SAS befunnit sig i kris är närmast en underdrift. Pandemin har slagit hårt mot ekonomin och sommarens strejk och flygplatskaos har förstås inte heller gynnat flygbolaget. I det läget skrotar SAS sitt hyllade koncept ”We are travelers” och väljer att styra om kommunikationen mot fritidsresenärer. SAS kommunikationsdirektör och Åkestam Holsts vd om: ✓ Det nya konceptet – så blir det (och så skiljer det sig från konkurrenterna). ✓ Så ska SAS prata om hållbarhet framåt. ✓ Kommunikation i turbulenta tider. ✓ Taktisk marknadsföring för att krossa ”fördomar om högt pris”.


Ämnen i artikeln:

SASToppnyheterKarin NymanÅkestam HolstNorth AllianceVarumärke

SAS hade ett tufft år bakom sig redan innan pandemin med vikande vinst. Har man följt nyhetsrapporteringen sedan dess är det uppenbart att situationen har utvecklats till kritiskt. Coronautbrottet skapade

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.