Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Därför skrotas varumärket Comhem

Publicerad: 27 april 2021, 07:01

Jonas Lundquist, marknadsdirektör på Tele 2, hade tidigare samma position på Comhem.

Sedan i vintras har det stått klart att bara ett av varumärkena Tele 2 och Comhem ska leva vidare. Nu berättar bolagen att det är Tele 2 som kommer finnas kvar, och varför reklamkoncept likt fåret Frank inte passar i premiumpositioneringen.


Ämnen i artikeln:

Tele 2Com Hem

Det har nu gått snart tre år sedan mobiloperatören Tele 2 berättade att de köpt upp tele- och bredbandsbolaget Comhem. I vintras kom beskedet att de två varumärkena skulle slås

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Tele 2Com Hem

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.