Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Är varumärket utrotningshotat?

Foto: Peter Jönsson.

Det döende varumärket 2022 – vem överlever?

Alla vet att varumärken är viktiga men agerar så att de försvagas och dör. Eller kan det vara så att varumärken var ett 1900-talsfenomen? Resumé dyker ned i kaninhålet för att se vad som är värt att rädda.

Publicerad: 4 december 2021, 06:30

Leon Nudel

I juni 2020 blev den hånade och ängsligt indragna Pepsireklamen med Kendall Jenner verklighet igen. Under parollen ”Black lives matter” såg företag en chans att nyttja mobiliseringen som skapat gatuprotester

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

PepsiOrlando WoodLes BinetTim CookAppleOgilvyRalph LaurenByron Sharp

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.