Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Didriksons nya visuella identitet inspireras av Bohuskusten

Publicerad: 31 augusti 2021, 09:20

Foto: Andreas Lind

Didriksons går tillbaka till sina rötter när man satsar på att ta över Europa. Den nya visuella identiteten utgår från Bohuskusten och ljudsätts med musik från Maia Hirasawa. Det är kommunikationsbyrån The Bond som ligger bakom identiteten.


Ämnen i artikeln:

The Bond

Samarbetet mellan Didriksons och The Bond inleddes förra sommaren.

– Vi kände redan i pitch-presentationen att The Bond förstod oss och vår verklighet, sa Fredrik Öhlund, marknadschef på Didriksons, då.

LÄS MER: Didriksons vill erövra Europa – väljer The Bond 

Nu lanseras den visuella identiteten i ytterligare ett steg. I stället för bergs- eller skogsmiljö är scenen en karg kustlinje kring samhäller Grundsund i Bohuslän, där Didriksons etablerades för 100 år sedan.

– Didriksons kommer inte från berget eller skogen, utan från det gamla fiskeläget Grundsund. Jackorna i sin rätta miljö ska inspirera att upptäcka mer utomhus tillsammans, oavsett väder, säger Marc Eastmond, AD på The Bond, i ett pressmeddelande.

Reklamfilmen har regisserats av Andreas Lind, Cameralink, och bakgrundsmusiken är Maia Hirasawas låt ”Here in your arms”. 

– Vi älskar det här sättet att porträttera vår värld. Ihop med låten blir resultatet en hänförande presentation av oss som ”The Swedish Jacket Brand” i sin rätta miljö. När vi etablerar oss på fler marknader ute i Europa känns det bra att vi gör det genom att visa upp var vi kommer ifrån, säger Johan Ekeroth, vd på Didriksons, i pressmeddelandet.

Förutom reklamfilmen sker det även smärre förändringar i designen. Från och med nu pryds jackorna av ett 'D', den nya logotypen som garanterar kvalitet.

 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

The Bond

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News