lördag3 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Djävulskt bra antireklam – MSCHF är byrån med samma metod som Supreme

Brooklynbyrån MSCHF vägrar traditionell reklam. I stället använder de digitala medier som en arena att uttrycka idéer på – och gör det extremt framgångsrikt. Problemet är att byrån inte tar kommunikationsuppdrag.

Publicerad: 21 oktober 2021, 11:28

Ämnen i artikeln:

ReklambyråMagasinVarumärkeVarumärkenReklam

När MSCHF släppte ”Satans shoes” blev världen som tokig efter skomodellen. Nike var inte lika förtjust.

Hade du extrem tur och kom över ett par ”Satans Shoes” vid släppet i våras gjorde du en bra affär. Skorna såldes för 1 000 dollar (drygt 8 500 kronor)

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev