Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Djävulskt bra antireklam – MSCHF är byrån med samma metod som Supreme

Djävulskt bra antireklam – MSCHF är byrån med samma metod som Supreme

Brooklynbyrån MSCHF vägrar traditionell reklam. I stället använder de digitala medier som en arena att uttrycka idéer på – och gör det extremt framgångsrikt. Problemet är att byrån inte tar kommunikationsuppdrag.

Publicerad: 21 oktober 2021, 11:28

Ämnen i artikeln:

ReklamReklambyråMagasin

När MSCHF släppte ”Satans shoes” blev världen som tokig efter skomodellen. Nike var inte lika förtjust.

Hade du extrem tur och kom över ett par ”Satans Shoes” vid släppet i våras gjorde du en bra affär. Skorna såldes för 1 000 dollar (drygt 8 500 kronor)

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.