Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Drama Queen skapar ny identitet och plattform åt specialistnätläkare

Publicerad: 1 februari 2022, 13:22

”Öppet för alla som har något speciellt” är konceptet bakom Medichecks nya identitet, som är skapad av Drama Queen.


Ämnen i artikeln:

Drama QueenIdentitet

Medicheck är en nätläkare som erbjuder specialistvård, och har fått en helt ny varumärkesidentitet och -plattform, signerad Drama Queen. Samarbetet inleddes sommaren 2021 och kommer fortsätta även under 2022.

Sverige har ungefär fem miljoner kroniskt sjuka, som behöver specialistvård. Kommunikationskonceptet är grundat i ”Öppet för alla som har något speciellt”.

– Vi startade Medicheck för att vi såg att det fanns ett glapp i vårdsystemet och att de som är kroniskt sjuka ofta har en lång krånglig resa innan de får rätt vård. I takt med att vi har blivit mer etablerade på marknaden, så har behovet av en tydligare identitet, positionering och kommunikation vuxit fram. I Drama Queen har vi en bra partner som har stor erfarenhet, säger Christian Tärnholm, marknadschef och medgrundare på Medicheck.

– Företag som Medicheck ställer krav på oss som byrå: dels att vi kan jobba agilt och dels att vi har en approach där vi tar fram ett varumärke som bolaget snabbt kan ta till marknaden och sedan fortsätta att växa med över tid. För oss har det varit viktigt att lyfta fram det moderna och mänskliga som finns hos Medicheck, att de finns till för alla dem som har något speciellt och som inte hittat fram inom den ordinarie vården, säger Morten Haargaard, business director på Drama Queen.

Identiteten innefattar typsnitt, färger och olika grafiska element och syns redan nu, bland annat i kollektivtrafiken och digitalt.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

Medicheck

Christian Tärnholm, CMO

Anna Belin, Project Manager

Madeleine Ekberg, Content Manager

Thomasine Barnekow, SEM Specialist

 

Drama Queen

Morten Haargaard, Business Director

Rikke Søegaard, Project Manager

John Lagerqvist, Executive Creative Director

Johanna Björlin, Senior Designer

Fredrik Achatius, Creative

Karin Ström, Designer

Katarina Sjölinder, Final Art

Felipe Vargas, Motion Designer

 

Martin Öberg, Fotograf

Gisela Rydberg, Stylist

 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

Drama QueenIdentitet

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.