Varumärke
Drama Queen skapar ny identitet och plattform åt specialistnätläkare
Publicerad: 1 februari 2022, 13:22
”Öppet för alla som har något speciellt” är konceptet bakom Medichecks nya identitet, som är skapad av Drama Queen.
Medicheck är en nätläkare som erbjuder specialistvård, och har fått en helt ny varumärkesidentitet och -plattform, signerad Drama Queen. Samarbetet inleddes sommaren 2021 och kommer fortsätta även under 2022.
Sverige har ungefär fem miljoner kroniskt sjuka, som behöver specialistvård. Kommunikationskonceptet är grundat i ”Öppet för alla som har något speciellt”.
– Vi startade Medicheck för att vi såg att det fanns ett glapp i vårdsystemet och att de som är kroniskt sjuka ofta har en lång krånglig resa innan de får rätt vård. I takt med att vi har blivit mer etablerade på marknaden, så har behovet av en tydligare identitet, positionering och kommunikation vuxit fram. I Drama Queen har vi en bra partner som har stor erfarenhet, säger Christian Tärnholm, marknadschef och medgrundare på Medicheck.
– Företag som Medicheck ställer krav på oss som byrå: dels att vi kan jobba agilt och dels att vi har en approach där vi tar fram ett varumärke som bolaget snabbt kan ta till marknaden och sedan fortsätta att växa med över tid. För oss har det varit viktigt att lyfta fram det moderna och mänskliga som finns hos Medicheck, att de finns till för alla dem som har något speciellt och som inte hittat fram inom den ordinarie vården, säger Morten Haargaard, business director på Drama Queen.
Identiteten innefattar typsnitt, färger och olika grafiska element och syns redan nu, bland annat i kollektivtrafiken och digitalt.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupp
Medicheck
Christian Tärnholm, CMO
Anna Belin, Project Manager
Madeleine Ekberg, Content Manager
Thomasine Barnekow, SEM Specialist
Drama Queen
Morten Haargaard, Business Director
Rikke Søegaard, Project Manager
John Lagerqvist, Executive Creative Director
Johanna Björlin, Senior Designer
Fredrik Achatius, Creative
Karin Ström, Designer
Katarina Sjölinder, Final Art
Felipe Vargas, Motion Designer
Martin Öberg, Fotograf
Gisela Rydberg, Stylist