Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Varumärke

Dustin byter utseende efter 12 år

Publicerad: 3 Mars 2020, 10:38

Dustin befinner sig i en transformation och it-bolagets erbjudande har breddats de senaste åren. Nu uppdateras företagets varumärkesplattform i samarbete med Kurppa Hosk och lanserar en ny kampanj framtagen av Tillsammans.


Ämnen i artikeln:

TillsammansDustinKurppa Hosk

Dustin grundades redan 1984 och var i många år en storsäljare av disketter i olika färger. I dag erbjuder bolaget en bred palett av varor, tjänster och it-lösningar.

Efter att bolaget börsnoterades 2015 har Dustin förvärvat 14 bolag specialiserade på tjänster och lösningar. Ett sätt att komplettera portföljen mot små och medelstora företag. Nu uppdateras varumärket och tjänsteerbjudandet förtydligas bland annat genom ny paketering av Dustins tjänster som exempelvis Network och Modern Workplace. Den nya, avskalade varumärkesplattformen är framtagen av design- och varumärkesbyrån Kurppa Hosk och innebär Dustins första uppdatering av varumärket sedan 2008, då försvann disketten som symbol och den senaste logotypen skapades. Med den uppdaterade logotypen igen har Dustin lekt med Dustins D och en playsymbol.

 

Tidigare logotyp

Den nya loggan:


I samband med omgörningen passar varumärket även på att lansera kampanjen ”We keep things moving”, framtagen av Tillsammans.

 

– Vi vill tydligare visa att vi kan erbjuda hela IT-lösningar till företag och då är det naturligt att uppdatera varumärket. IT blir en allt mer central del i företags verksamhet och vi vill hjälpa våra kunder att vara i framkant, säger Stephanie Forsblom, VP Corporate Responsibility, Communication & Brand i en kommentar.

I samband med lanseringen av det nya varumärket genomförs en varumärkeskampanj på samtliga nordiska marknader samt Nederländerna. Kampanjen syns bland annat i print, radio och online.

Det nya kommunikationskonceptet kopplar till varumärkeslöftet ”We keep things moving”.

Positionen och kampanjen är framtagen av: Dustins inhouse team, Kurppa Hosk och Tillsammans. 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.