Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

måndag17.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Varumärke

Efter 35 år – nu försvinner JKL:s varumärke

Publicerad: 14 januari 2021, 10:48

Helena Norrman tog över vd-rodret för JKL Kekst CNC 2019.

Foto: Press

JKL:s skylt plockas ner och en ny, under annat namn, väntas inom kort sitta på fastigheten på Sveavägen.


Ämnen i artikeln:

JKL

Lite mer än tre år har gått sedan JKL slogs ihop med byråerna Kekst och CNC. Sedan dess har den strategiska kommunikationsbyrån även lagt till ovan nämnda i sitt namn, under namnet JKL Kekst CNC. JKL väljer dock att inleda det nya året på ny kula, genom att helt ta bort sitt ursprungliga namn. 

Från och med nu går JKL:s verksamhet enbart under namnet Kekst CNC. 

Igår rapporterade Dagens Opinion att JKL-skylten vid Sveavägen plockas ner. Namnbytet annonserades även i en helsidesannons i Dagens industri. 

”Som del av Kekst CNC kan vi kombinera våra djupa rötter i Sverige och Norden med fler kompetenser, perspektiv och kontaktytor. Det betyder ökad global analysförmåga och de mest avancerade digitala verktygen. Så blir vi ännu bättre på att hjälpa våra kunder att navigera och fatta beslut i en komplex värld. Det är därför vi idag byter namn till Kekst CNC även här i Sverige”, går att läsa i annonsen. 

Läs mer: Stabilt år för JKL: ”Vi har en möjlighet att växa vårt erbjudande” 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

JKL

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.