Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Efter kritiken – så tvättas Almedalsveckans varumärke inför comebacken: “I år blir en nystart”

Publicerad: 30 juni 2022, 10:40

Mia Stuhre, projektledare för Almedalsveckan är självkritisk till hur man hanterat det svällande omfånget tidigare. Pr-konsulten Per Schlingmann minns sina första år i Almedalen, då det var relativt litet.

Foto: Getty Images/Press.

Almedalens varumärke har solkats av fest, rosémingel och fulla makthavare. Det menar i alla fall de kritiker som genom åren anklagat Almedalsveckan för att ha tappat i relevans och förvandlats till ett kommersiellt monster. Med nytt ramverk hoppas veckans arrangörer på en nystart efter pandemin. Men frågan är om det främst är ett varumärkesstrategiskt drag.


Ämnen i artikeln:

AlmedalenPolitikVarumärkesstrategiNyheter

I början av 2022 presenterade Almedalsveckans arrangörer ett nytt ramverk, som tillsammans med kriterier för att medverka i det offentliga programmet, ska ”stärka Almedalen som demokratisk mötesplats”. Ramverket trycker bland

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.