Varumärke
Efter medieuppståndelsen – Preem drar tillbaka utbyggnadsansökan
Publicerad: 28 september 2020, 12:43
Preem menar att beslutet inte har någonting med den medieuppståndelse som varit kring Preemraff. Siffror från Yougov visar dock att varumärket tappat både bland allmänheten och hos de nuvarande kunderna.
Under förmiddagen meddelade drivmedelskoncernen Preem att de drar tillbaka sin ansökan om utbyggnad av raffinaderiet Preemraff i Lysekil. Sedan tidigare har ansökan fått godkänt på lokal nivå men frågan har
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.