lördag28 januari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Efter medieuppståndelsen – Preem drar tillbaka utbyggnadsansökan

Publicerad: 28 september 2020, 12:43

Preem menar att beslutet inte har någonting med den medieuppståndelse som varit kring Preemraff. Siffror från Yougov visar dock att varumärket tappat både bland allmänheten och hos de nuvarande kunderna.

Ämnen i artikeln:

PreemGreenpeace

Thomas Nilsson

thomas.nilsson@resume.se


Under förmiddagen meddelade drivmedelskoncernen Preem att de drar tillbaka sin ansökan om utbyggnad av raffinaderiet Preemraff i Lysekil. Sedan tidigare har ansökan fått godkänt på lokal nivå men frågan har

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i coffeetable format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev