Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Varumärke

EQT firar 25 år – med animerad film

Publicerad: 1 November 2019, 09:12

Riskkapitalbolaget EQT fyller 25 år – något som firas med en animerad kampanjfilm. Bakom filmen står byrån Crosby, som samarbetat med bolaget under det senaste året.


Ämnen i artikeln:

EQTReklamfilm

Produktionsbyrån Crosby är specialiserade på både kreativ konceptutveckling och produktion, och arbetar med kunder som bland annat Absolut, IKEA och Sveriges största reklambyråer. Nu släpper de en kampanjfilm för det nyligen börsnoterade riskkapitalbolaget EQT.

– När vi presenterade konceptet för EQT var vi inte säkra på att de skulle säga ja, finansbranschen tenderar trots allt att dra åt det traditionella hållet när det kommer till kommunikation. Men jag är både imponerad och glad över att de vågar innovera utifrån sin position, och att vi dessutom fått assistera dem från ax till limpa. Det har gjort arbetet effektivt och slutprodukten exakt som vi ville ha den, säger Pysse Holmberg, vd för Crosby i ett pressmeddelande.


EQT:s kampanjfilm ska inspirera bolagets anställda, stärka företagskulturen och bygga företagets arbetsgivarvarumärke mot talanger. Bolaget har även valt att presentera sina portföljbolag genom individuella filmer producerade av Crosby.

– Crosby fungerar som en one-stop-shop för oss inom ramen för vårt samarbete, och hjälpt oss med både konceptutveckling, produktion och övrigt genomförande. Den kommunikativa utmaningen är att förena bredden av verksamheter inom våra portföljbolag, våra interna värderingar, och samtidigt skapa intressant innehåll som fungerar på alla plattformar. Jag tycker att vi gemensamt har lyckats med just detta”, sägerNina Nornholm, kommunikationschef på EQT i en kommentar.


Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

EQTReklamfilm

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.