Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag16.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Varumärke

Ett år med pandemi: Så har Sveriges största annonsörer utvecklats

Publicerad: 4 maj 2021, 13:20

Foto: Pressbild Riksbanken

Resumé har tittat närmre på annonsmarknadens rörelser innan och under pandemin. Vi har bland annat fått fram siffror på hur mycket Disney plus-lanseringen kostade, hur hård Tele 2:s satsning på Penny egentligen var och exakt hur hårt Coop dragit i annonsbromsen.


Ämnen i artikeln:

Tele 2CoopIca

Under våren har det kommit flera rapporter som visat hur annonsmarknaden påverkats under pandemin. Enligt dem sjönk annonsmarknaden för helåret 2020 med cirka 20 procent, då är dock två i

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Tele 2CoopIca

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.