Varumärke
Experterna om upproret mot Na-kd: ”Fel att svara på kritiken i ett forum där enbart 55-åriga konsulter är”
Publicerad: 8 december 2020, 14:49
Jeanette Fors-Andrée arbetar som krishanterare, medietränaree och medierådgivare. Emma Blom har grundat byrån Social Industries. I mitten syns en kampanjbild från Na-kd. Foto: Montage
Över 100 vittnesmål i sociala medier riktar skarp kritik mot e-handelsraketen Na-kd och deras arbetsmiljö. Men uppståndelsen behöver inte nödvändigtvis få långvariga effekter på bolaget, enligt två experter som Resumé pratat med. ”Varumärket behöver inte ta så mycket stryk som man kan tro”, säger Emma Blom, grundare till byrån Social Industries.
Det handlar enligt vittnesmålen, varav en majoritet anonyma, om diskriminering, mobbning, orimliga arbetstider, utnyttjande av praktikanter och obetalt övertidsarbete.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.