Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Experterna om upproret mot Na-kd: ”Fel att svara på kritiken i ett forum där enbart 55-åriga konsulter är”

Publicerad: 8 december 2020, 14:49

Jeanette Fors-Andrée arbetar som krishanterare, medietränaree och medierådgivare. Emma Blom har grundat byrån Social Industries. I mitten syns en kampanjbild från Na-kd.

Foto: Montage

Över 100 vittnesmål i sociala medier riktar skarp kritik mot e-handelsraketen Na-kd och deras arbetsmiljö. Men uppståndelsen behöver inte nödvändigtvis få långvariga effekter på bolaget, enligt två experter som Resumé pratat med. ”Varumärket behöver inte ta så mycket stryk som man kan tro”, säger Emma Blom, grundare till byrån Social Industries.


Ämnen i artikeln:

Na-kdEmma BlomJeanette Fors-Andrée

Det handlar enligt vittnesmålen, varav en majoritet anonyma, om diskriminering, mobbning, orimliga arbetstider, utnyttjande av praktikanter och obetalt övertidsarbete.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.