Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Experterna: Så påverkas Gudrun Sjödéns varumärke efter rasistskandalen

Publicerad: 8 april 2022, 12:00

Expressens artikel borde ha försatt Gudrun Sjödén i en pr-kris.

Foto: Malin Hoelstad/SvD/TT

Gudrun Sjödén kallade personer för ”blån*ger” och ”tjingtjong”. Men pr-experterna är eniga om att bolagets målgrupp inte påverkas av rasistskandalen.
– Detta är inte första gången som Gudrun är helt ute och cyklar. Trots allt verkar ju hennes kunder stå kvar. Det är oroväckande, säger Showit Kidane, pr-chef på Hoss Agency.


Ämnen i artikeln:

VarumärkeKrishanteringNyheter

När Expressen publicerade en granskning med uppgifter om rasism, trakasserier och mobbning på varumärket Gudrun Sjödén tog det inte lång tid innan andra medier också plockade upp det. Enligt både

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.