Varumärke
Experterna: Så påverkas Gudrun Sjödéns varumärke efter rasistskandalen
Publicerad: 8 april 2022, 12:00
Expressens artikel borde ha försatt Gudrun Sjödén i en pr-kris.
Foto: Malin Hoelstad/SvD/TT
Gudrun Sjödén kallade personer för ”blån*ger” och ”tjingtjong”. Men pr-experterna är eniga om att bolagets målgrupp inte påverkas av rasistskandalen.
– Detta är inte första gången som Gudrun är helt ute och cyklar. Trots allt verkar ju hennes kunder stå kvar. Det är oroväckande, säger Showit Kidane, pr-chef på Hoss Agency.
När Expressen publicerade en granskning med uppgifter om rasism, trakasserier och mobbning på varumärket Gudrun Sjödén tog det inte lång tid innan andra medier också plockade upp det. Enligt både
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.