Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

EY Doberman hjälper Mojo lansera hemmatest för spermakvalitet

Publicerad: 28 oktober 2021, 08:52

Mojo rullar ut världens första hemmatest för spermakvalitet byggd på AI. EY Doberman har designat hela upplevelsen.


Ämnen i artikeln:

Doberman

Det pågår en spermakris. Under de senaste 40 åren har spermieantalet hos män i västvärlden minskat med 50 procent. Den dramatiska förändringen tvingar oss att ställa obekväma frågor: är vi på väg mot en infertil framtid?

Mojo erbjuder världens första AI-analyserade hemmatest för spermakvalitet. Målet är att fler män ska få information om sin reproduktiva hälsa och att samtidigt avstigmatisera ämnet fertilitet som i samtida kultur ofta associeras med manlighet.

– Vi har skapat ett inbjudande varumärke och en användarupplevelse som vi hoppas ska skapa en rörelse där fler män vågar informera sig och prata om sin fertilitet. I många delar av världen faller skulden för ofrivillig barnlöshet ofta på kvinnor. Mojo vill med sin tjänst erbjuda män att gå informerade in i en familjeplanering, säger Edvard Scott, creative director på EY Doberman.

EY Doberman har designat hela Mojo upplevelsen – från varumärke och strategi till den digitala användarupplevelse och den fysiska produkten. Mojo är nu tillgänglig i Stockholm och tidigt nästa år planeras lansering i London.

 

– Vi är otroligt imponerade av hur EY Doberman har hjälpt oss att skapa ett helt nytt konsumentvarumärke på bara 6 månader, säger Mohamed Taha, medgrundare och VD på Mojo i en kommentar. 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Doberman

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.