Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag16.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Varumärke

Fabriken brann ned – så bygger Polarbröd varumärke efter katastrofen: "Grät och svettades tillsammans"

Publicerad: 1 maj 2021, 06:37

”Den sympati som vi möttes av går inte att beskriva. Vi blev fullständigt tagna, samtidigt som vi förstås ville visa vår kärlek tillbaka”, säger kommunikationschefen Helena Rönnmark.

Foto: TT

Polarbröd är ett av Sveriges mest omtyckta varumärken. I augusti förra året brann det nybyggda bageriet i Älvsbyn ned natten innan det skulle invigas. Men varumärket reste sig ur askan starkare än någonsin.


Ämnen i artikeln:

PolarbrödKrishanteringWenderfalck

Kommunikationschef Helena Rönnmark kunde inte släppa tanken på den planerade invigningen följande dag. Sveriges modernaste kakbrödslinje skulle invigas på måndagen den 24 augusti, en investering på 150 miljoner. Hur skulle

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.