onsdag7 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

"Folk säger att de ska ta livet av sig" – så hanterar elbolagens kundservice krissituationen

Publicerad: 13 oktober 2022, 13:01

Elbolagen berättar hur deras kommunikation förändrats under elkrisen och hur de anpassar varumärkespositioneringen. Foto: Getty/Pressbilder

Uppgivenhet, ilska, oro och hot om självmord. När elkrisen slog till med full kraft under hösten stod elbolagen inför en helt ny verklighet. Här berättar elbolagens marknadschefer och kundansvariga hur man bäst kommunicerar med kunder i kristid – och hur man vänder uppgivenhet till förtroende för varumärket.

Ämnen i artikeln:

KriskommunikationVarumärkesbyggandeVattenfallEonFortumVarumärkeVarumärken

Joakim Wedholm

joakim.wedholm@resume.se


”Visst har vi haft kunder som har varit ledsna och hotfulla tidigare, men nu är det en annan typ av hotbild. Nu säger de nästan att de kommer att ta

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev