Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

"Folk säger att de ska ta livet av sig" – så hanterar elbolagens kundservice krissituationen

Publicerad: 13 oktober 2022, 13:01

Elbolagen berättar hur deras kommunikation förändrats under elkrisen och hur de anpassar varumärkespositioneringen.

Foto: Getty/Pressbilder

Uppgivenhet, ilska, oro och hot om självmord. När elkrisen slog till med full kraft under hösten stod elbolagen inför en helt ny verklighet. Här berättar elbolagens marknadschefer och kundansvariga hur man bäst kommunicerar med kunder i kristid – och hur man vänder uppgivenhet till förtroende för varumärket.

Ämnen i artikeln:

VattenfallEonFortumKriskommunikationVarumärkesbyggande

JW


”Visst har vi haft kunder som har varit ledsna och hotfulla tidigare, men nu är det en annan typ av hotbild. Nu säger de nästan att de kommer att ta

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev