söndag24 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Foodtech-startup hjälper marknadsförare att reda ut vad de får säga: ”Regelverket innehåller mycket gråzoner”

Publicerad: 22 september 2022, 09:31

Carolin Solskärs bolag ska hjälpa företag med produktmärkningar om hälsopåståenden – som ”Utan tillsatt socker”. Foto: Sebastian Oresten (bilden är ett montage)

Vilka hälsopåståenden får varumärken kommunicera på sina förpackningar och i sin marknadsföring? Nuverica bygger en tjänst som hjälper marknadsförare att tolka de komplexa EU-direktiven. ”För vissa företag är hälsofördelar centralt för varumärket – då är det viktigt att också kunna uppfylla krav för märkningarna”, säger Carolin Solskär.

Ämnen i artikeln:

NyheterVarumärkeVarumärken

Alicia Price

alicia.price@resume.se


Man får inte påstå vad som helst på produktförpackningar. Miljömärkningar är ett område där reglering börjar bli vanligare och tydligare - men även hälso- och näringspåståenden måste följa regler. Dessa

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev