Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Foodtech-startup hjälper marknadsförare att reda ut vad de får säga: ”Regelverket innehåller mycket gråzoner”

Publicerad: 22 september 2022, 09:31

Carolin Solskärs bolag ska hjälpa företag med produktmärkningar om hälsopåståenden – som ”Utan tillsatt socker”.

Foto: Sebastian Oresten (bilden är ett montage)

Vilka hälsopåståenden får varumärken kommunicera på sina förpackningar och i sin marknadsföring? Nuverica bygger en tjänst som hjälper marknadsförare att tolka de komplexa EU-direktiven. ”För vissa företag är hälsofördelar centralt för varumärket – då är det viktigt att också kunna uppfylla krav för märkningarna”, säger Carolin Solskär.


Ämnen i artikeln:

Nyheter

Man får inte påstå vad som helst på produktförpackningar. Miljömärkningar är ett område där reglering börjar bli vanligare och tydligare - men även hälso- och näringspåståenden måste följa regler. Dessa

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Nyheter

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.