Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Gina Tricot startar innovationsprogram

Publicerad: 5 mars 2021, 11:58

Foto: Press

Nu lanserar Gina Tricot innovationsprogrammet Gina Lab, och ökar varumärkets fokus på hållbarhet och cirkulärt mode.


Ämnen i artikeln:

Gina Tricot

Gina Tricot startar Gina Lab, ett koncept som beskrivs som ett innovationsprogram i syfte att ta fram metoder för att ta fram framtida kläder. Gina Lab ska särskilt fokusera på hållbart och cirkulärt mode. Till exempel har klädmärket samarbetat med forskare som har tagit fram vad som beskrivs som ett ny och revolutionerande produktionsteknik. Varumärket ska även samarbeta med företag, hållbarhetskreatörer, och andra profiler. 

– Att våga utmana oss själva och teama upp med nytänkare i branschen är en viktig del av vår strategi och målet är att skala upp våra projekt till att gälla hela Gina Tricots sortiment, säger Emma Garrote, Global Production & Sustainability Manager på Gina Tricot, i ett pressmeddelande. 

Gina Lab riktar sig till en bred målgrupp. I samband med lanseringen släpps en kollektion som till en majoritet består av Svanenmärkta kläder. 

– Vi arbetar löpande för att kunna erbjuda ett mer hållbart och cirkulärt sortiment med plagg som kunden inte tröttnar på, och som alltid håller en hög modegrad. Med Gina Lab kan vi ta ytterligare steg framåt, och tillsammans med spännande partners kan vi hitta nya metoder och göra fler bra saker att känna oss stolta över, säger Karin Westas Norlander, Marketing & Brand Director på Gina Tricot.

Läs mer: Så försvarar fast fashion-kedjorna sina ”hållbara” kollektioner 

 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Gina Tricot

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.