Varumärke
Gjorde spikmattan till årets julklapp – här är strategin som fått svenskar att sova med tyngdtäcke
Publicerad: 5 maj 2020, 12:19
Johan Andersson tillsammans med Cura of Swedens varumärkesambassadör Börje Salming.
Cura of Sweden har sålt 300 000 tyngdtäcken under de första ett och ett halvt åren och har investerat 110 miljoner i medieköp de senaste fem månaderna. För Resumé berättar grundaren och serieentreprenören Johan Andersson hur han tog en produkt från psykiatrin och skapade en försäljningssuccé genom en mix av tv-reklam och influencer marketing.
Ämnen i artikeln:
VarumärkesbyggandeBörje SalmingPerfect DayVarumärkeVarumärkenMedieinvesteringarSociala medierFoppa-tofflan, Café Au Lait, koffeinstinna energidrycker.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.