Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Varumärke

Gjorde spikmattan till årets julklapp – här är strategin som fått svenskar att sova med tyngdtäcke

Publicerad: 5 Maj 2020, 12:19

Johan Andersson tillsammans med Cura of Swedens varumärkesambassadör Börje Salming.

Cura of Sweden har sålt 300 000 tyngdtäcken under de första ett och ett halvt åren och har investerat 110 miljoner i medieköp de senaste fem månaderna. För Resumé berättar grundaren och serieentreprenören Johan Andersson hur han tog en produkt från psykiatrin och skapade en försäljningssuccé genom en mix av tv-reklam och influencer marketing.


Ämnen i artikeln:

VarumärkesbyggandeBörje SalmingPerfect DaySociala medierVarumärkenMedieinvesteringar

Foppa-tofflan, Café Au Lait, koffeinstinna energidrycker.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.