Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag23.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Varumärke

Happy Socks guidar till bättre presenter med nytt koncept

Publicerad: 11 Januari 2021, 12:47

Produktionsbolaget Crosby har hjälpt Happy Socks att ta fram HSGGGG: Happy Socks Guide to Greater Gift Giving, som handlar om att få fler att ge bättre presenter. Samtidigt tar varumärket grepp om de svåra, roliga och ångestfyllda ramarna kring att ge och få presenter.


Ämnen i artikeln:

Happy SocksCrosby

”HSGGGG” Happy Socks Guide to Greater Gift Giving, utgår ifrån handfasta råd kring hur man ger bättre presenter. Konceptet kommuniceras genom ett visuellt kreativt och närmast surrealistiskt uttag.

– Happy Socks är en väldigt rolig kund att jobba med, de har höga ambitioner och krav, men vågar också ta ut svängarna i det kreativa, vilket är en drömkombination. Tanken är att detta rör alla presenter, oavsett om man går bort på middag, en födelsedag, fars- eller mors-dag eller något annat, säger Petrus Olsson, creative director på Crosby i en kommentar.

Konceptet tas ut genom filmer, primärt i sociala medier, på alla Happy Socks prioriterade marknader. Så väl konceptutveckling som produktion har skett genom gemensamma insatser av Crosby och Happy Socks inhousebyrå.

– Konceptutveckling och utförande har kommit för långt ifrån varandra i dagens byrålandskap. Vi tror att man får betydligt bättre utväxling på idéer om hantverkskunnandet vävs in tidigare i processen. Det gäller extra mycket nu, när det behöver gå snabbt från idé till uttag. För att bygga relationer måste man upprätthålla ett kontinuerligt flöde av kommunikation och då kan alltför traditionella processer ställa till det, säger Petrus Olsson i en kommentar

Happy Socks ser pandemin som ett tillfälle där folk, i sina hemmaliv, ger strumporna ännu mer fokus och synlighet. Konceptet är dock utformat för att kunna leva längre.

– En av anledningarna till att vi landade i det här konceptet är att det går att jobba med över tid, och att det för de flesta människor går att relatera till svårigheterna att hitta rätt present. På Happy Socks har vi presenter till alla, till och med hundar. Sen är vi mycket nöjda med att uttrycket blev lagom skruvat, färgglatt och kul. Så som vi vill vara, säger Sara Clewemar, chef för Happy Socks inhousebyrå.

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Happy SocksCrosby

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.