Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Varumärke
Publicerad: 28 Augusti 2020, 08:26
Bruce nya skrud ska peka ut riktningen för den digitala utmanaren.
Ämnen i artikeln:
Abby PriestI sommar har Abby Priest jobbat med träningsappen Bruce för att ta fram den nya identitet som i veckan har lanserats på de nordiska marknaderna. Arbetet omfattar en strategisk kommunikationsplattform som innehåller en ny visuell identitet och tonalitet därtill ett nytt kommunikationskoncept. Konceptet ”Train Like Never Before” kommer att synas digitalt samt utomhus under hösten.
– Vi har från start varit en aktör som utmanat träningsbranschen så det känns riktigt grymt att nu ha en ännu vassare identitet som verkligen lirar med den positionen vi har. Trots tuffa tider för både oss och våra partners så har det här arbetet gett oss i teamet en bra push framåt och ny energi. Resultatet känns riktigt i tiden och jag hoppas att Bruce fortsatt kan utmana och inspirera till nya sätt att se på träning, säger Magnus Elm, medgrundare Bruce i en kommentar.
– Jag tycker att det här arbetet med Bruce är ett bra exempel på hur kommunikation kan vara katalysatorn för att få ytterligare styrfart och riktning för ett digitalt utmanarbolag. Tillsammans med Bruce har vi mejslat fram en kommunikativ målgrupp samt tydligare budskap som förhoppningsvis kommer att göra resan framåt ännu starkare, kommenterar Mandarva Stenborg, vd och delägare på Abby Priest.
Ämnen i artikeln:
Abby Priest