Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Varumärke

Här är Abby Priests nya identitet för träningsappen Bruce

Publicerad: 28 Augusti 2020, 08:26

Bruce nya skrud ska peka ut riktningen för den digitala utmanaren.


Ämnen i artikeln:

Abby Priest

I sommar har Abby Priest jobbat med träningsappen Bruce för att ta fram den nya identitet som i veckan har lanserats på de nordiska marknaderna. Arbetet omfattar en strategisk kommunikationsplattform som innehåller en ny visuell identitet och tonalitet därtill ett nytt kommunikationskoncept. Konceptet ”Train Like Never Before” kommer att synas digitalt samt utomhus under hösten. 

– Vi har från start varit en aktör som utmanat träningsbranschen så det känns riktigt grymt att nu ha en ännu vassare identitet som verkligen lirar med den positionen vi har. Trots tuffa tider för både oss och våra partners så har det här arbetet gett oss i teamet en bra push framåt och ny energi. Resultatet känns riktigt i tiden och jag hoppas att Bruce fortsatt kan utmana och inspirera till nya sätt att se på träning, säger Magnus Elm, medgrundare Bruce i en kommentar. 

– Jag tycker att det här arbetet med Bruce är ett bra exempel på hur kommunikation kan vara katalysatorn för att få ytterligare styrfart och riktning för ett digitalt utmanarbolag. Tillsammans med Bruce har vi mejslat fram en kommunikativ målgrupp samt tydligare budskap som förhoppningsvis kommer att göra resan framåt ännu starkare, kommenterar Mandarva Stenborg, vd och delägare på Abby Priest. 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Abby Priest

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.