Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Hemestern exploderar men svenskarna kräver nya smultronställen – så måste turistmålen marknadsföra sig framåt

I skuggan av pandemin blev Sverige ett turistland för svenskarna. Men de svenska turistmålens marknadsföring och varumärkestänk hänger inte alltid med. Och vad huvudpersonen, alltså turisten, tycker glöms ofta bort.

Publicerad: 5 juli 2021, 12:09

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Nu i början av sommaren lanserade Visit Sweden Sveriges Upplevelseguide. En digital tjänst som i all sin enkelhet ställer den svenska turismen på huvud. Användaren får svara på tre enkla

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Visit SwedenTuristMarknadsföring

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.