söndag24 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Hemglassmelodin både älskad och hatad – advokaterna hjälper oss reda ut varför den får finnas

Publicerad: 23 september 2022, 12:43

I dag är det exakt 54 år sedan den första Hemglassbilen rullade ut på svenska gator. Många har irriterat sig på ljudslingan som varit varumärkets främsta kännetecken, men varje gång frågan prövats juridiskt har Hemglass fått rätt. Så varför ser vi inte fler exempel på företag som etablerar sig med ljudidentiteter i den offentliga miljön?

Ämnen i artikeln:

LjuddesignToppnyheterHemglassVarumärkeVarumärken

SE

Stina Eriksson

stina.eriksson@bonniernews.se


Det har varit många svängar kring Hemglassbilen och den berömda melodin genom åren, som för många visat sig vara ett irritationsmoment.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev