Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Hemglassmelodin både älskad och hatad – advokaterna hjälper oss reda ut varför den får finnas

Publicerad: 23 september 2022, 12:43

I dag är det exakt 54 år sedan den första Hemglassbilen rullade ut på svenska gator. Många har irriterat sig på ljudslingan som varit varumärkets främsta kännetecken, men varje gång frågan prövats juridiskt har Hemglass fått rätt. Så varför ser vi inte fler exempel på företag som etablerar sig med ljudidentiteter i den offentliga miljön?


Ämnen i artikeln:

HemglassLjuddesignToppnyheter

Det har varit många svängar kring Hemglassbilen och den berömda melodin genom åren, som för många visat sig vara ett irritationsmoment.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.