Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Historier om inflytt ska locka talang till Sverige och Astra Zeneca

Publicerad: 15 februari 2022, 12:00

Screenshot från rekryteringsfilmen.

Coronapandemin har luckrat upp regler för tid, rum och plats. Restriktionerna har förvandlat arbetsgivarens marknad till arbetstagarens. Genom en employer branding-kampanj hoppas läkemedelsjätten Astra Zeneca få talanger att flytta till Sverige för att jobba hos dem.


Ämnen i artikeln:

Employer Branding

Det är internationella life science-talanger som Astra Zeneca är ute efter. Förhoppningen är att medarbetare kan plockas från globalt håll och stationeras i R&D-hubben i Göteborg.

Kampanjen #GlobalGothenburg, som Astra Zeneca har tagit fram tillsammans med Oddwork, berättar vad det innebär att flytta till Sverige och vad man kan förvänta sig av företaget. Här delar ett antal anställda med sig av sin vardag under ett år.

– Tillsammans med fyra av våra utflyttade medarbetare har vi skapat en serie där de delar med sig av sina personliga resor om att flytta till Sverige, vad som har överraskat dem mest och varför de tycker om att arbeta på Astra Zeneca i Göteborg, säger Devin Lincoln, bolagets employer branding-chef i ett pressmeddelande.

För att få kampanjen att verka autentisk har man blandat professionell video med användargenererad.

– Uttrycket som skapas är något som skiljer sig mycket från Astra Zenecas industrikonkurrenter och vi ser fina resultat i kampanjdatan hittills, säger Joanna Bratz, partner lead på Oddwork.

Kampanjen kommer att gå i digitala kanaler och utomhus i sex månader.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

 

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Ämnen i artikeln:

Employer Branding

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.