Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Hummingbirds uppdaterar designkoncept åt Caj P

Publicerad: 8 mars 2021, 12:23

Grillmärket Caj P får en ny skrud efter två års arbete signerat Hummingbirds The Hybrid Agency.


Ämnen i artikeln:

Hummingbirds

Livsmedelsvarumärket Caj P gör sig redo inför grillens högsäsong med hjälp av en ny varumärkesstrategi, designkoncept och förpackningsdesign som lanseras efter ett två år långt arbete tillsammans med Hummingbirds The Hybrid Agency. 

Arbetet berör över 40 produkter. 

– Den stora utmaningen i arbetet var att först hitta kärnan i det över 50 år gamla varumärket för att sedan kunna ta det vidare. Genom det övergripande konceptet ”Vi skapar värme runt grillen” vill vi föryngra varumärket utan att tappa historiken och ta ut det i design man som konsument vill låta stå framme, säger Clas Vingård, varumärkesstrateg och vd på Hummingbirds The Hybrid Agency, i ett pressmeddelande.

Konceptet är grundat i Kantar Sifos modell Needscope och den persona som kom fram där genom konsumentundersökningar. 

– Den nya designen ser vi som ett kvitto på vår ambition att underlätta för konsumenten, blir mer moderna i vårt uttryck och samtidigt inspirera till mer grönt på grillen”, säger Susanna Sjögren, brand manager på Haugen-Gruppen som äger varumärket.

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Hummingbirds

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.