Varumärke
Hyllad finsk Gubbe slår sig in i Sverige – utmanar hemtjänsten med influencers: ”Vissa trodde vi var ett skämt”
Publicerad: 21 augusti 2021, 05:46
När den finska startupen Gubbe lanserades i Sverige hade grundarna missbedömt vad namnet kan väcka för känslor i grannlandet. För Resumé berättar bolaget om sin strategi, varför det ratar byråer och den stora skillnaden mellan länderna när det kommer till vilken pr som bygger tillväxt.
Den finska hemtjänstutmanaren Gubbe raknades nyligen som en av Europas 100 hetaste startups av techsajten Wired. Den digitala plattformen riktar sig dels till seniorer och deras anhöriga, dels till
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.