Varumärke
I dag fyller Ica-såpan 20 – här är nycklarna bakom framgången
Publicerad: 23 november 2021, 14:13
Ica-såpans ensemble, samt Frank Hollingworth, King, och Josefin Lundmark, Ica. Foto: Peter Gehrke
Den här veckan fyller Ica-såpan 20 år. Numer leds den inte bara av Ica-Stig, utan även Ica-Stina. Anledningen till att man aldrig har bytt ut huvudkaraktären är samma som att James Bond inte byter namn: ”Vi har arbetat in namnet i tjugo år, det är dumt att kasta bort.” säger Frank Hollingworth, en av fäderna till reklamsåpan.
När idén om en reklam-dokusåpa pitchades var Ica tveksamma, säger Frank Hollingworth, grundare och kreativ chef på King, som ligger bakom såpan.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.