tisdag6 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

I dag fyller Ica-såpan 20 – här är nycklarna bakom framgången

Publicerad: 23 november 2021, 14:13

Ica-såpans ensemble, samt Frank Hollingworth, King, och Josefin Lundmark, Ica. Foto: Peter Gehrke

Den här veckan fyller Ica-såpan 20 år. Numer leds den inte bara av Ica-Stig, utan även Ica-Stina. Anledningen till att man aldrig har bytt ut huvudkaraktären är samma som att James Bond inte byter namn: ”Vi har arbetat in namnet i tjugo år, det är dumt att kasta bort.” säger Frank Hollingworth, en av fäderna till reklamsåpan.

Ämnen i artikeln:

Ica-StigICA-JerryNya Ica-StigReklamfilmTV-reklamIcaKingVarumärkeVarumärken

Alicia Price

alicia.price@resume.se


När idén om en reklam-dokusåpa pitchades var Ica tveksamma, säger Frank Hollingworth, grundare och kreativ chef på King, som ligger bakom såpan.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev