Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

I dag fyller Ica-såpan 20 – här är nycklarna bakom framgången

Publicerad: 23 november 2021, 14:13

Ica-såpans ensemble, samt Frank Hollingworth, King, och Josefin Lundmark, Ica.

Foto: Peter Gehrke

Den här veckan fyller Ica-såpan 20 år. Numer leds den inte bara av Ica-Stig, utan även Ica-Stina. Anledningen till att man aldrig har bytt ut huvudkaraktären är samma som att James Bond inte byter namn: ”Vi har arbetat in namnet i tjugo år, det är dumt att kasta bort.” säger Frank Hollingworth, en av fäderna till reklamsåpan.


Ämnen i artikeln:

ICAIca-StigICA-JerryNya Ica-StigKINGReklamfilmTV-reklam

När idén om en reklam-dokusåpa pitchades var Ica tveksamma, säger Frank Hollingworth, grundare och kreativ chef på King, som ligger bakom såpan.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.